Efekt kuli śniegowej jest jedną z najpopularniejszych strategii w marketingu internetowym. Sprawdź na czym polega i jak możesz wykorzystać go w swoim biznesie.
Każdy z nas lepił kiedyś kulki śniegu, którymi potem z dzieciakami z podwórka robił wojnę na śnieżki. Z kilku maleńkich porcji można było ulepić całkiem sporą “broń dalekiego zasięgu”. Taka kulka była też dobrą podstawą do zrobienia bałwana. Trzeba było tylko swoje utoczyć.
Właśnie. Z małych, pozornie szablonowych i typowych działań, można utoczyć niezłą kulę dalekiego zasięgu, która zacznie zbierać ze sobą jeszcze więcej śniegu i w ten sposób stawać się coraz większą, sprawiając, że nasz biznes również będzie rósł. Jak to przełożyć na działania marketingowe i SEO?
Na czym polega efekt kuli śnieżnej w marketingu?
Efekt kuli śnieżnej jest strategią wykorzystywaną w wielu dziedzinach, ale najbardziej popularna to marketing. Dzięki wielu narzędziom i analityce, realnie przekłada się na budowę świadomości marki wśród osób które są dedykowanym odbiorcą naszych komunikatów.
Elementami działań są m.in. optymalizacja struktury i treści stron, content marketing, regularny link building, social media oraz działania z influencerami.
Strategia kuli śnieżnej
Jednym z takich działań, jest poprawa widoczności marki w wynikach wyszukiwania w przeglądarce internetowej. Jeśli zadbamy o wysoką pozycję strony i poszczególnych fraz, to z każdym tygodniem jej widoczność będzie wzrastać o kilka punktów. I tak z pozycji na [przykład pięćdziesiątej wskoczy do pierwszej dziesiątki, a nawet trójki. Dzięki poprawie widoczności otrzymamy ruch organiczny z wyszukiwarki Google, co długofalowo jest relatywnie najtańszym źródłem pozyskania użytkownika.
Content marketing również przyczynia się do efektu kuli śnieżnej. Sprawi, że nasz biznes dzięki przemyślanym działaniom będzie rósł w siłę. Wartościowe i ciekawe treści, artykuły poradnikowe i te rozwiązujące problem potencjalnego klienta, a do tego nietypowe, unikalne produkty (lub opisane w sposób unikalny) będą chętniej przeglądane i udostępniane przez użytkowników. To może przełożyć się na tzw. viral i spowoduje, że coraz więcej osób dowie się o naszym biznesie, zwiększy się ruch na stronie, a my przy okazji realizujemy strategię User Generated Content.
Innym przykładem efektu kuli śnieżnej jest dobrze zorganizowany konkurs. Jeśli jego zasady są proste, nagroda wartościowa, a uczestnik lubi naszą markę, chętnie o konkursie powiadomi znajomych poprzez swoje kanały SM. Dzięki temu, że o konkursie dowie się więcej osób, liczba uczestników również wzrośnie. Część z nich choć nie wygra, może zostać klientami marki, której działania dotyczą. To kolejny przykład marketingu wirusowego, który zalicza się do naszej “śnieżnej” strategii.
Real time marketing to również składowa kuli śnieżnej. Szybki, ale też przemyślany, zabawny i błyskotliwy będzie udostępniony przez rzeszę użytkowników. Zwiększy się świadomość marki i więcej osób dowie się o jej istnieniu. Koszty takiego działania często są znikome, a rezultat może bardzo miło zaskoczyć – w tym przypadku istotny jest czas reakcji.
Strategia kuli śnieżnej jest skutecznym działaniem, które na wielu płaszczyznach szybko przynosi wymierne rezultaty. Dobrze zaplanowane działania, które się przenikają i zazębiają przynoszą grupę lojalnych i wartościowych klientów, o których marzy każdy biznes.
Dodaj komentarz
Chcesz się przyłączyć do dyskusji?Feel free to contribute!