jak-wywolac-user-generated-content

User Generated Content to treści o marce tworzone przez jej użytkowników. Są oryginalne, wiarygodne, a dobrze wykorzystane mogą stać się darmowym narzędziem wzmacniającym wizerunek marki. Gdzie ich szukać, jak namówić użytkowników do ich generowania i jak je potem wykorzystać?

Musisz odpowiedzieć sobie na pytanie, gdzie znajdują się Twoi odbiorcy? Na których portalach społecznościowych jest ich najwięcej i gdzie mają największy wpływ?

Bardzo prostym przykładem działań UGC jest Instagram. Jeśli klienci udostępniają zdjęcia naszych produktów w użyciu, możemy poprosić ich o pozwolenie na pokazanie tychże na naszych profilach, oczywiście z oznaczeniem autora. Takie działanie to typowe zastosowanie zasady win-win. My dostajemy społeczny dowód słuszności o tym, że nasz produkt jest użyteczny, podoba się i ma fanów, natomiast właściciel konta zostaje niejako nobilitowany, więcej osób dowiaduje się o jego kanale – dajemy mu w pewnym sensie rozgłos. To również prowadzi do otrzymania efektu kuli śnieżnej, o którym pisaliśmy TUTAJ. Więcej osób zobaczy, że wyróżniamy komentarze czy zdjęcia użytkowników – część z nich sama będzie chciała podzielić się swoją opinią lub zdjęciem.  

Co zrobić, żeby wywołać user generated content?

W przypadku Instagrama Twój produkt musi wydać się użytkownikowi ładny, atrakcyjny, użyteczny i spełniać swoją obietnicę. Pokazanie go powinno dać jakąś wartość, podkreślić przynależność do określonej grupy społecznej lub pretendowanie do niej. Jeśli jesteś producentem ekologicznej żywności, która broni się jakością, smakiem i ma dobry branding, z pewnością Twoje produkty z chęcią pokażą fani gotowania, osoby lubiące nowe odkrycia spożywcze lub ci, którzy kochają ekologiczne produkty.

Na Facebooku stwórz post z produktem często kupowanym i zapytaj użytkowników, czy już go mają, a jeśli tak, w jakich celach lub sytuacjach go używają bądź jak się sprawdza. Pamiętaj, by zadawać pytania otwarte, które nie wywołają odpowiedzi tak/ nie , ale skłaniają do zbudowania zdania wielokrotnie złożonego.

User Generated Content to także wpisy na blogach. Jeśli influencer wyda pozytywną opinię o Twoim produkcie, udostępnij ją na swoich kanałach. Będzie to łatwo uzyskany, wartościowy content, który wzmocni wizerunek Twojej marki. Zastanów się więc nad współpracą z influencerem o silnej mocy sprzedażowej.

Twórz również artykuły na blogu firmowym i zachęcaj użytkowników do komentowania. Te wartościowe możesz potem zacytować na Facebooku lub IG w postaci grafiki. Dadzą społeczny dowód słuszności lub sprowokują innych do dyskusji.

Cele UGC

Być może zastanawiasz się, po co Ci w ogóle UGC? Jeśli jeszcze nie dostrzegasz jego potencjału, pomożemy Ci go odnaleźć. Załóż cele jakie chcesz osiągnąć przez UGC, a szybko zrozumiesz jak potężnym narzędziem o zerowym progu wejścia jest ta strategia. Oto, co daje UGC:

  • Większe zaangażowanie w życie marki
  • Zwiększenie współczynnika konwersji
  • Budowanie zaufania marki
  • Edukowanie większej liczby użytkowników
  • Oszczędność czasu na generowanie treści

O ile wybór sieci społecznościowej jest jedną z łatwiejszych decyzji, o tyle sama forma przedstawienia produktu w tak sposób, by zdobył zaufanie, został udostępniony lub wywołał chęć podzielenia się pozytywną opinią o nim, jest już nieco trudniejsza. I tu pojawia się wyzwanie dla marketerów. Ci, którzy będą potrafili w nienachalny, wręcz podprogowy sposób zachęcić fanów do dzielenia się wrażeniami z produktów, wygrają.